مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 19:322022-02-14سياسي

بزرگان اهل معرفت توجه خاصی به 3 روز «ایام البیض» دارند


ماه رجب، بسیار با حرمت بوده و ایام البیض در آن قرار دارد که بزرگان اهل معرفت توجه خاصی به این 3 روز دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه تحقیقاتی پویندگان انوار توحید، یازدهمین جلسه درس اخلاق حجت الاسلام والمسلمین محمدصالح کمیلی خراسانی پیرامون شرح و توضیح کتاب شریف آداب الصلاه امام خمینی (ره)  با حضور شاگردان و علاقه مندان آشنایی به معارف اسلامی در مسجد سلماسی قم برگزار شد.

  وی در شروع فصل هشتم کتاب آداب الصلاه که عنوان آن حضور قلب نام دارد، اظهار داشت: امام (ره) توجه ویژه ای به مسئله قلب دارند؛ ولی سایر انسانها غیر از افراد خاص و اهل اللّه توجهی به آن ندارند.

آن بزرگوار بجز حال عبادی نماز، که باید حضور قلب در آن حفظ شود، در سایر موارد هم سالکان را به مسائل قلبی و معرفتی تعمیم می دهند.

  این استاد اخلاق به نقل از امام (ره) در کتاب شریف اربعین افزود: عبادات، مناسک، اذکار و اوراد وقتی نتیجه کامل دارند که صورت باطنی قلب شوند و باطن و ذات انسان با آن ها عجین گردد.

  حجت الاسلام والمسلمین کمیلی گفت: امام (ره) در ادامه فصل هشتم می فرماید: اذکار و اعمال ما باید به قلب منعکس شوند تا آثار عملی آن ها آشکار شوند که موجب نورانیت دل و ایجاد ملکات فاضله در نفس انسان می گردند و نباید فقط به ظاهر نماز اکتفا کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگان اهل معرفت توجه خاصی به 3 روز «ایام البیض» دارند

بزرگان اهل معرفت توجه خاصی به 3 روز «ایام البیض» دارند