مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 14:572022-02-14فرهنگي

تخته سیاه استیون هاوکینگ چه اسراری را پنهان کرده است؟


گرانش اکسون (Exxon gravity) چیست و چرا روی تخته سیاه استیون هاوکینگ، فیزیکدان افسانه ای قرار دارد؟   - تخته سیاه "استیون هاوکینگ" چه اسراری را پنهان کرده است؟ "گرانش اکسون"(Exxon gravity) چیست و چرا روی تخته سیاه استیون هاوکینگ، فیزیکدان افسانه ای قرار دارد؟   به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از لایوساینس، برگزار کنندگان یک نمایشگاه جدید در موزه علوم لندن امیدوارند بتوان رازهای پشت نقاشی ها، جوک ها و پیام های رمزی که روی تخته سیاه این فیزیکدان افسانه ای قرار دارد و برای بیش از 35 سال دست نخورده باقی مانده است را کشف کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگاردین، این تخته سیاه مربوط به سال 1980 است زمانی که هاوکینگ در کنفرانسی در مورد ابَرفضا و ابَر گرانش در دانشگاه کمبریج به سایر فیزیکدانان پیوست.

همکاران هاوکینگ در تلاش برای ارائه نظریه تئوری همه چیز کیهان شناختی که مجموعه ای از معادلات است که قوانین نسبیت عام و مکانیک کوانتوم را با هم ترکیب می کنند از تخته سیاه استفاده کردند و آن را با ترکیبی از معادلات نیمه تمام، جناس های گیج کننده و نقاشی های غیرقابل درک پر کردند.

این تخته سیاه پس از گذشت 40 سال همچنان حفظ شده است و به تازگی برای اولین بار به عنوان قطعه مرکزی نمایشگاه جدید در دفتر هاوکینگ که در روز دهم فوریه در موزه علوم لندن افتتاح شده است، در معرض دید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخته سیاه استیون هاوکینگ چه اسراری را پنهان کرده است؟

تخته سیاه استیون هاوکینگ چه اسراری را پنهان کرده است؟