مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 بهمن 1400 ساعت 10:222022-02-14پزشكي

داروهای ساده نایاب شدند


نایب رییس انجمن داروسازان ایران می گوید داروهایی مثل اکسپکتورانت یا شربت های آنتی بیوتیک و دیفن هیدرامین در بعضی استان ها نایاب شده و برخی داروخانه ها از کمبود دیگر داروها خبر می دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه همشهری نوشت: با این که گفته می شود پیک امیکرون نسبت به سویه های قبلی ضعیف تر است اما آمار ابتلا و مرگ نشان می دهد که این سویه هم خطرناک است، هم وخامت حال دارد و هم می تواند منجر به بستری و مرگ شود.

حالا در این شرایط بخش های کرونای بیمارستان ها که پس از پیک پنجم تعطیل شده بودند، در حال بازگشایی اند و با روند صعودی ابتلا، نگرانی از کمبود تخت های مراقبت های ویژه هم بالا رفته است.

اما چالش مهم تر، کمبود داروست.

آن طور که از داروخانه های کشور خبر می رسد، شربت های آنتی بیوتیک کودکان و بزرگسالان در بعضی استان ها نایاب شده و آمپول های ب کمپلکس و استامینوفن و حتی ناپروکسن و اکسپکتورانت هم به سختی در داروخانه ها پیدا می شود.

سرم ها هم به همان وضعیت کمبود و توزیع قطره چکانی مشابه پیک پنجم برگشته اند؛ وضعیتی که نگرانی جدی را رقم زده؛ چرا که به گفته بسیاری از متخصصان و مسئولان حوزه بهداشت و درمان احتمال ادامه روند افزایشی کرونا تا سه هفته دیگر با افزایش چندین برابری تعداد بیماران وجود دارد و با اوج گیری و جولان دوباره کرونا، کمبو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داروهای ساده نایاب شدند

داروهای ساده نایاب شدند