مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 بهمن 1400 ساعت 22:422022-02-13فرهنگي

کالای فرهنگی، انتقال دهنده پیام های فرهنگی است


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه وقتی کالا تولید می شود، تنها وجه اقتصادی مطرح نیست، بلکه وجه فرهنگی آن هم قابل توجه است، - گفت: در حقیقت کالای فرهنگی، انتقال دهنده پیام های فرهنگی است و می تواند بر رفتارها و هنجارهای اجتماعی موثر واقع شود.

حسین فرخنده، شامگاه یک شنبه 24 بهمن در آیین اختتامیه دومین جشنواره کالاهای فرهنگی خراسان شمالی، برگزاری این جشنواره را از دو جهت فرهنگی و اقتصادی حائز اهمیت دانست و در باب اهمیت بخش فرهنگی جشنواره اظهار کرد: اثراتی که کالاهای فرهنگی و یا به طور کلی کالا بر روی رفتار و نگرش های ما دارد، یک نسبت بسیار خاص و قابل توجه است و در حقیقت کالای فرهنگی بر رفتارهای فرهنگی و رفتارهای اجتماعی تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه وقتی کالا تولید می شود، تنها وجه اقتصادی مطرح نیست بلکه وجه فرهنگی آن هم قابل توجه است، افزود: در حقیقت کالای فرهنگی، انتقال دهنده پیام های فرهنگی است و می تواند بر رفتارها و هنجارهای اجتماعی موثر واقع شود.

فرخنده بیان کرد: وقتی کالایی تولید می شود، کارکرد اقتصادی آن تمام می شود و کارکرد فرهنگی آن آغاز می شود و ما به عنوان مصرف کننده کالاهای فرهنگی، روزانه هویت خود را بازسازی و بازآفرینی می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کالای فرهنگی، انتقال دهنده پیام های فرهنگی است

کالای فرهنگی، انتقال دهنده پیام های فرهنگی است