مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 بهمن 1400 ساعت 16:372022-02-13اقتصادي

واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان «نوا فلو پاد 503» وارد بازار شد


با دستیابی به فناوری ژنتیک معکوس در ساخت بذر، اولین واکسن نوترکیب دامپزشکی ساخت ایران جهت پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در طیور صنعتی با نام نوا فلو پاد 503 وارد بازار شد.

- دکتر عباس جمالی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان نوا واکسن راد در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص واکسن نوترکیب نوا فلو پاد 503 که با حضور دکتر ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و دکتر آقامیری رییس سازمان دامپزشکی کل کشور در دهه مبارک فجر رونمایی شده، اظهار کرد: ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و سوش های وحشی آن، امکان سرایت به انسان را دارند و علاوه بر آن با از بین بردن پرندگان صنعتی خسارات جبران ناپذیری به اقتصاد و صنعت مرغداری وارد می کنند.

وی تاکید کرد: از این رو ضرورت دارد بر اساس دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی دام و سازمان بهداشت جهانی واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با فناوری نوترکیب در ساخت بذر که به فناوری پیشرفته ژنتیک معکوس مشهور است تولید شود تا از بروز 3 خطر بزرگ برای پرندگان، انسان و محیط زیست جلوگیری شود.

جمالی با تاکید بر اینکه درصدد برآمدیم دانش فنی ساخت واکسن نوترکیب آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را به دست آوریم، خاطر نشان کرد: در ساخت این واکسن از فناوری جدید در حوزه زیست فناوری به نام ژنتیک معکوس بهره بردیم که این واکسن علاوه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان «نوا فلو پاد 503» وارد بازار شد

واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان «نوا فلو پاد 503» وارد بازار شد