مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 بهمن 1400 ساعت 15:172022-02-13اجتماعي

سالم سازی فضای پارکهای اراک به همکاری نهادهای مختلف نیاز دارد


رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اراک گفت: سالم سازی فضای پارکهای اراک علاوه بر اقدامات شهرداری به همکاری نهادهایی چون نیروی انتظامی و بهزیستی نیاز دارد.

- با اشاره به توسعه فضای سبز شهری اراک و مقابله با آلودگی هوا اظهار کرد: احداث کمربند سبز و نوارجنگلی در اطراف اراک و مجموعه جنگل چقا در راستای جلوگیری از ورود ریزگردها از کویر میقان به داخل شهر و همچنین کاشت نهال در دره گردو، منطقه سیبک و پردیس کوهستان از جمله مناطقی است که جهت جلوگیری و کاهش آلودگی هوا و ورود ریزگردها به شهر اراک احداث شده و سرانه فضای سبز اراک در سال 1400 برابر با 26.

83 مترمربع به ازای هر نفر است.

وی در ادامه گفت: گونه های گیاهی اطراف اراک با توجه به تنش های محیطی، افزایش دمای زمین و خشکسالی های به وجود آمده انتخاب می شود و از همین رو از گونه های مقاوم به خشکی و سازگار با شرایط آب و هوایی اراک نظیر زبان گنجشک، نارون، سنجد، توت استفاده شده است و همچنین از دیگر گونه ها ی استفاده شده در شهر می توان به درختچه هایی نظیر زالزالک، بادام کوهی، ارغوان، ارژن، زرشک اشاره کرد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک افزود: اجرای پروژه ممیزی املاک، معابر، ساخت و نصب پلاک های آبی با هدف تدقیق آدرس دهی و آدرس یابی، رفع اشتباهات در تحویل مراسلات، کاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالم سازی فضای پارکهای اراک به همکاری نهادهای مختلف نیاز دارد

سالم سازی فضای پارکهای اراک به همکاری نهادهای مختلف نیاز دارد