مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 بهمن 1400 ساعت 11:272022-02-13اقتصادي

صادرات سالانه 350 تن عسل از استان اردبیل


مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: با وجود حجم بالای تولید عسل در اردبیل سالانه تنها 350 تن از این محصول به خارج از کشور صادر می شود.

- ، بهلول تکلوی صبح یکشنبه در بازدید از مزارع زنبور عسل در اردبیل اظهار کرد: طرح استانداردسازی اجباری عسل در مقطعی از زمان در این استان آغاز ولی بطور کامل اجرایی نشد.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح با هدف دستیابی به اهداف تولید عسل مرغوب و اطمینان مشتری در زمان خرید از سالم بودن این محصول کشاورزی ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: راه اندازی آزمایشگاه های مدرن برای تکمیل اجرای طرح استانداردسازی عسل در اردبیل باید پیگیری شود.

مدیر کل دامپزشکی اردبیل افزود: در حالی که میانگین برداشت عسل به طور عادی، بدون افزودنی های خوراکی و تنها با فعالیت زنبورعسل در برداشت شهد از گل ها در هر دوره از یک کندوی عسل هفت کیلوگرم است، هم اکنون پرورش دهندگان زنبورعسل در این استان از هر کندو 17 تا 20 کیلوگرم عسل برداشت می کنند.

تکلوی گفت: برای بهره وری بهتر از این محصول تولیدی کشاورزی نیازمند ایجاد صنایع پایین دستی و بسته بندی مناسب، فرآوری محصول، استانداردسازی و کنترل کیفی محصول تولیدی هستیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل همچنین با اشاره به اهمیت ارزش افزوده محصول عسل استان اردبیل بویژه زمینه سازی برای صادرات آن تصریح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات سالانه 350 تن عسل از استان اردبیل

صادرات سالانه 350 تن عسل از استان اردبیل