مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 بهمن 1400 ساعت 10:272022-02-13اقتصادي

احیای دوخت لباس های سنتی سیستان و بلوچستان در گلبهار


مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران گفت: به دلیل اینکه از مناطق و اقوام مختلف از جمله فارس و بلوچ در گلبهار سکونت دارند توانستیم دوخت لباس های سیستان و بلوچستان را به صورت خانگی در این شهرستان احیا کنیم.

- محمد طاهریان مقدم در گفت وگو با ایسنا افزود: اکنون در دو شهرستان چناران و گلبهار بیش از 250 هنرمند در حوزه مشاغل خانگی و کارگاهی صنایع دستی فعال هستند.

وی با بیان اینکه طی دو تا سه سال اخیر حدود دو میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شده است، اظهار کرد: امسال حدود 900 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی برای پرداخت به بانک معرفی نموده ایم.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران عنوان کرد: امسال برای رشته چرم دوزی 300 میلیون تومان، تزیینات نمدی در چناران 100 میلیون تومان، نقاشی روی سفال در گلبهار 100 میلیون تومان، دوخت لباس های کردی 60 میلیون تومان و.

پرداخت شده است.

6 رشته منسوخ شده احیا شد وی همچنین از نمدمالی، تزیینات نمدی، فرت بافی، چرم دوزی، سفال سرامیک و گلیم بافی به عنوان رشته های بومی چناران نام برد.

طاهریان مقدم با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 15 تا 20 رشته صنایع دستی در دو شهرستان چناران و گلبهار فعال هستند، تصریح کرد: هر چند طی یک سال اخیر بیش از 6 رشته صنایع دستی منسوخ شده در شهرستان احیا شده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای دوخت لباس های سنتی سیستان و بلوچستان در گلبهار

احیای دوخت لباس های سنتی سیستان و بلوچستان در گلبهار