مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 بهمن 1400 ساعت 10:172022-02-13بين الملل

احتمال حمله ملخ ها به ایران قوت گرفت


سعید معین مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات، گفت: تاریخ احتمالی حمله ملخ ها در نیمه دوم ماه مارس، یعنی اوایل فروردین سال آینده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایلنا، وی با اشاره به بارندگی های نرمال و بالای نرمال در این مناطق، گفت: ملخ بالدار بدون بال و همچنین تخم آن در جنوب عربستان و یمن وجود دارد بنابراین بستر برای حمله ملخ ها فراهم است.

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که منظور شما از بستر برای حمله ملخ ها فراهم است چیست؟ گفت: وقتی در منطقه ای گیاه سبز و علف موجود باشد آن زمان امکان حمله ملخ ها تقویت می شود.

چه زمان علف و گیاه موجود است زمانی که خاک مرطوب باشد.

پس اگر در جایی که رطوبت برای رشد گیاهان فراهم بود ملخ ها در آن مناطق افزایش پیدا می کنند این اتفاق در شرق آفریقا رخ داده واین جمعیت ها به تدریج به جنوب شبه جزیره عربستان منتقل خواهند شد و از آنجا به ایران خواهند آمد.

معین در ادامه تصریح کرد: با افزایش تعداد ملخ ها در واحد سطح، بدن آن ها روزانه بیش از 400 بار بهم می خورد در این شرایط هرمونی در بدن ملخ ترشح می شود که آن ها را از حالت انفرادی خارج و همه کار ها از جمله پرواز کردن و غذا خوردن و.

را باهم انجام می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال حمله ملخ ها به ایران قوت گرفت

احتمال حمله ملخ ها به ایران قوت گرفت