مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 بهمن 1400 ساعت 08:272022-02-13پزشكي

جهش ها، قدرت سرایت کرونا را بیشتر کرده است


متخصص پاتولوژی بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان گفت: جهش های زیاد در ویروس کرونا باعث افزایش چند برابری قدرت سرایت ویروس شده است.

- ایسنا/بوشهر متخصص پاتولوژی بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان گفت: جهش های زیاد در ویروس کرونا باعث افزایش چند برابری قدرت سرایت ویروس شده است.

دکتر درناز صفوی اظهار کرد: بیش از 32 جهش در مولکول های پروتیینی (اسپایک) در سطح ویروس کرونا در سویه جدید امیکرون رخ داده که نسبت به سویه های قبلی ویروس، میزان سرایت را چندین برابر کرده است.

وی با اشاره به نظریه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های عفونی اروپا تصریح کرد: این جهش ها باعث افزایش انتقال ویروس، افزایش احتمال ابتلای مجدد شده است.

متخصص پاتولوژی بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان به تشریح علائم بیماری کرونا با سویه امیکرون پرداخت و اضافه کرد: شایع ترین علائم ابتلا به امیکرون بر اساس گزارش های ثبت شده آبریزش بینی، سردرد، خستگی، گلودرد و عطسه است وبر خلاف جهش های قبلی اختلال حس چشایی و بویایی در این جهش کمتر شایع است.

صفوی با اشاره به شباهت بسیار نزدیک سرماخوردگی و امیکرون افزود: به طورکلی فرد مبتلا باید با هر علامت مشابه در پیک ششم کرونا، امیکرون در نظر گرفته شود و قرنطینه را رعایت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهش ها، قدرت سرایت کرونا را بیشتر کرده است

جهش ها، قدرت سرایت کرونا را بیشتر کرده است