مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 13:372022-02-12بين الملل

نخست وزیر لبنان به استعفاء تهدید کرد


یک روزنامه لبنانی با انتشار گزارشی نوشت که نخست وزیر لبنان تهدید کرده است که در صورت برکناری رییس بانک مرکزی، او نیز استعفاء خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، گزارش رسانه های لبنانی حاکی از آن است که نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان تهدید کرده است که در صورت برکناری ریاض سلامه رییس بانک مرکزی، او نیز از سمت خود استعفا خواهد داد.

به نوشته روزنامه لبنانی الاخبار ، غسان عویدات دادستان تجدید نظر لبنان پرونده کاملی در دست دارد که شامل شواهد و اطلاعات کافی برای متهم شدن سلامه است اما نمی تواند به دلیل حفظ منافع عالی ملی، علیه او دادخواستی ارائه کند و تصمیمی در این حد و اندازه تنها در صلاحیت قوه قضاییه نیست و در وهله نخست، یک تصمیم سیاسی است.

بنا بر این گزارش، قاضی عویدات با پرونده مذکور نزد میقاتی رفت و به او ابلاغ کرد که آن چه در اختیار دارد برای ارائه دادخواست یا حتی بیشتر از آن، علیه سلامه کافی است.

وی به نخست وزیر لبنان توضیح داد که تحقیقات علیه سلامه در خارج از کشور را نمی توان متوقف کرد و بنابراین دولت باید تصمیم بگیرد لذا یا برای برکناری سلامه پیشقدم شود و در صورتی که جایگزینی برای او تعیین نمی کند، یک ناظر قضایی برای بانک مرکزی لبنان تعیین کند یا به دادستانی اجازه دهد که سلامه را تحت تعقیب قرار دهد و در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخست وزیر لبنان به استعفاء تهدید کرد

نخست وزیر لبنان به استعفاء تهدید کرد