مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 بهمن 1400 ساعت 10:272022-02-12سياسي

آموزش طراحی؛ نقطه عطف در زنجیره ارزش زیلو


طراحی زیلو بنا بر نظر خبرگان زیلوبافی و طبق مطالعات شناختی صورت گرفته در هنرصنعت زیلو، حلقه ی مفقوده در زنجیره ارزش زیلو محسوب می شود.

- زیلو از جمله فرش های کهن ایرانی و دست بافته ای هنری و زیباست که نه تنها دستاورد تلاش های تاریخی مردم در زمینه هنر بافندگی، طراحی، رنگرزی و سایر بخش ها دارای ارزش است، بلکه نشانه هایی از بوم شناسی و توجه دقیق به هماهنگی عناصر مادی و معنوی زندگی در آن دیده می شود و به سبب همین ویژگی هاست که مصرف زیلو قرن هاست در خانه های مردم، اماکن و مراکز همگانی پایدار مانده است.

ویژگی های کم نظیر زیلو در سازگاری با زندگی ایرانیان چنان است که می توان گفت هیچ زیرانداز دیگری شایستگی جانشینی آن را ندارد ولی با توجه به تغییرات در سبک زندگی و خواسته مصرف کنندگان، برای افزایش ارزش افزوده در زنجیره ارزش زیلو باید توجه خاص و ویژه ای به مبحث طراحی در زیلو کرد.

با توجه به اشتغال تعدادی از متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در رسته زیلوبافی، جهت توسعه بازار و بهبود ارزش افزوده در زنجیره ارزش زیلو، خوشه زیلو با همکاری دبیرخانه طرح توسعه مشاغل خانگی در استان یزد اقدام به برگزاری دوره طراحی برای هنرمندان و علاقه مندان این هنرصنعت کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزش طراحی؛ نقطه عطف در زنجیره ارزش زیلو

آموزش طراحی؛ نقطه عطف در زنجیره ارزش زیلو