مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 بهمن 1400 ساعت 01:022022-02-10بين الملل

«فروپاشی از درون»؛ عوامل افول موریانه ای رژیم صهیونیستی


رژیم صهیونیستی موجودیت خود را به اصولی گره زده که گذر زمان عامل فروریختن آن ها خواهد بود.

- مرکز مطالعاتی دموکراسی در اسراییل (IDI) از معتبرترین مراکز نظر سنجی در این رژیم است که در پایان سال 2020 با انتشار گزارشی حقایق قابل توجهی را از وضعیت ساکنان سرزمین اشغالی ارائه کرد.

براساس آمار منتشرشده از سوی این مؤسسه، 92 درصد از یهودی های افراطی، اسراییل را جای مناسبی برای زندگی می دانند، اما این آمار برای سکولارها به 65 درصد کاهش یافته است.

در حیطه سوگیری سیاسی نیز 84 درصد راستگراها به این سؤال پاسخ مثبت داده اند، در حالی که تنها 55 درصد چپ گرایان گفته اند که اسراییل مکان مناسبی برای زندگی است.

در همین راستا 68 درصد حریدی ها وضعیت اسراییل را خوب یا عالی می دانند، در حالی که این احساس در میان سکولارها تنها 27 درصد و سنتی های غیرمذهبی تنها 33 درصد است.

این اختلاف فاحش در نوع نگرش درخصوص وضعیت کنونی رژیم صهیونیستی می تواند نشان دهنده وجود شکاف اجتماعی عمیق در اجتماع های گوناگون اسراییل باشد.

می توان گفت که شکاف و چنددستگی و بن بست سیاسی در رژیم صهیونیستی تا حد قابل توجهی بازتابی از شرایط گروه های اجتماعی در جامعه است.

افزایش تعداد یهودیان افراطی در سال های گذشته مقامات اسراییل را در خصوص انشقاق و چند پارگی در این رژیم نگران کرده است در انت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«فروپاشی از درون»؛ عوامل افول موریانه ای رژیم صهیونیستی

«فروپاشی از درون»؛ عوامل افول موریانه ای رژیم صهیونیستی