مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 بهمن 1400 ساعت 12:572022-02-10پزشكي

نور کم نیز خواب کودکان را مختل می کند


نور اولین نشانه زمانی برای بدن ماست که به شدت بر ریتم شبانه روزی بدن تاثیر می گذارد و الگوهای خواب و سایر واکنش های متابولیک را تنظیم می کند.

- به نقل از ارث، هنگامی که نور به شبکیه چشم برخورد می کند، سیگنالی به بخشی از مغز به نام هسته سوپراکیاسماتیک منتقل می شود که ریتم های بدن ازجمله تولید شبانه ملاتونین (هورمون موثر در خواب) را هماهنگ می کند.

اگر قرار گرفتن در معرض نور هنگام غروب که ملاتونین به طور طبیعی در حال افزایش است، رخ دهد می تواند آن را کند یا حتی متوقف سازد و در الگوهای خواب اختلال ایجاد کند.

نتایج مطالعات قبلی نشان داده است که قرار گرفتن در معرض نور قبل از خواب چگونه می تواند خواب بزرگسالان را مختل کند و تحقیقات جدید به رهبری دانشگاه کلرادو بولدر در ایالات متحده نشان داده است که در مورد کودکان حتی قرار گرفتن در معرض نور با شدت بسیار پایین در شب می تواند تولید ملاتونین را به شدت کاهش دهد.

محققان اظهار کردند: بررسی های قبلی نشان داده است که شدت نور نسبتا زیاد قبل از خواب می تواند سطح ملاتونین را تا حدود 90 درصد در کودکان کاهش دهد و نتایج این بررسی نشان داد که کاهش ملاتونین در تمام شدت های نور و حتی شدت پایین نیز اتفاق خواهد افتاد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نور کم نیز خواب کودکان را مختل می کند

نور کم نیز خواب کودکان را مختل می کند