مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 بهمن 1400 ساعت 01:272022-02-09سياسي

طرح شفافیت آرا، بدون امضای نمایندگان خوزستان ماند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، در روز های گذشته جمعی از نمایندگان طی نامه ای به رییس مجلس خواستار تسریع در روند تصویب طرح شفافیت آرای نمایندگان شده و نسبت به اجرای داوطلبانه مفاد طرح نسبت به آرای خود اعلام آمادگی کردند.

این نامه در ابتدا حدود 60 امضا داشت که هم اکنون تعداد امضا های این نامه، به 102  امضا افزایش یافته است.

نکته قابل توجه اینجاست که خوزستان با وجود داشتن 18 کرسی در مجلس، با امضای یک نماینده (مظلومی نماینده بهبهان) آمار معنی داری در این رابطه ثبت کرده است.

با توجه به مطالبه جدی جامعه، شفافیت آرا و عملکرد نمایندگان مجلس به عنوان یکی از مهم ترین وعده های نمایندگان در دوران رقابت های انتخاباتی مطرح شد و  طرح شفافیت آرا نمایندگان یکی از اولین طرح هایی بود که با شروع مجلس یازدهم به صحن آمد.

این طرح پس از چند ماه بررسی در مرکز پژوهش های مجلس و کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس بالاخره 15 بهمن سال گذشته در مجلس به رأی گذاشته شد، اما تصویب نشد.

این طرح در همان زمان 153 رأی موافق داشت، اما به واسطه آن که تصویب آن نیاز به دو سوم آرای نمایندگان داشت، رأی لازم را نیاورد.

بر اساس ماده 117 آیین نامه داخلی که نصاب رأی گیری در مجلس، کمیسیون، کمیته و شعبه در موارد مختلف را تعیین کرده، در مورد اصلاح آیین نامه داخلی مجلس، اکثریت دو سوم نمای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح شفافیت آرا، بدون امضای نمایندگان خوزستان ماند

طرح شفافیت آرا، بدون امضای نمایندگان خوزستان ماند