مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 21:272022-02-09فرهنگي

سینما وامدار هنر نمایش و تئاتر است


 سینما از سایر هنرها چیزی به عاریه گرفته و بیشترین وام خود را از هنر نمایش و تئاتر دریافت کرده و بنابر همین اعتقاد، - ایسنا/اصفهان یک کارگردان وومستندساز گفت:  سینما از سایر هنرها چیزی به عاریه گرفته و بیشترین وام خود را از هنر نمایش و تئاتر دریافت کرده و بنابر همین اعتقاد، سینما می تواند ایده های تئاتری را برگزیند و یا بهبود بخشد و در قالب آنها تولیداتی داشته باشد.

کارگاه ایده، پژوهش، کارگردانی با تدریس رهبر قنبری ، امروز چهارشنبه، 20 بهمن در حاشیه دوازدهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان، در محل پردیس سینمایی اصفهان سیتی سنتر اصفهان برگزار شد.

مدرس این کارگاه گفت: هر روز ایده هایی به ذهن بشر خطور می کند که متفکرین این ایده ها را به انواع مختلف تقسیم کرده اند، اما باید هشیار بود که هر ایده متناسب با نوع خود، کجا مناسب است و به کار می آید؛ ایده سینما باید مختص خود سینما باشد.

وی در تفهیم این موضوع افزود: شاید ریاضیات در حل معادلات شیمیایی بکار بیاید، ولی در ترکیب دو مایع، ایده های ریاضی بیشتر از حجم عددی مایعات برای اختلاط، جوابگو نیست؛ براساس همین مثال، در سینما هم ایده هایی به کار ما می آید که قابلیت نمایش و درام شدن را داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سینما وامدار هنر نمایش و تئاتر است

سینما وامدار هنر نمایش و تئاتر است