مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 14:372022-02-09پزشكي

اینروزها بیشترین کرونایی های استان مرکزی چند ساله اند؟


رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به بیان بیشترین میزان مبتلایان سرپایی و بستری کرونایی در استان مرکزی پرداخت.

- دکتر سیدمحمد جمالیان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: استان مرکزی به دلیل مزیت صنعتی و قرار گرفتن در مرکز کشور به دلیل مراوداتی که با دیگر استان ها دارد در شرایط قرمز کرونایی بسر می برد و آمار مبتلایان، بستری و مرگ ومیرها روند افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه سنین صفر تا 18 سال و افراد بالای 65 سال بیشترین میزان مبتلایان سرپایی بیماری کووید 19 را به خود اختصاص داده اند، افزود: افرادی که بیماری زمینه ای و کهولت سن دارند نیز در ردیف بیشترین مبتلایان بستری قرار دارند.

رییس علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه روزانه بطور میانگین 700 الی 750 نفر بیمار کرونایی دارای تست مثبت در استان شناسایی می شوند، اظهار کرد: از این تعداد حدود 40 الی 60 نفر به دلیل نوع شدید بیماری در بیمارستان بستری می شوند و در حال حاضر 410 نفر بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد 65 بیمار در بخش مراقبت های ویژه خدمات درمانی دریافت می کنند و تحت نظر هستند.

وی افزود: در حال حاضر چهار کودک در مراکز درمانی استان بستری هستند و بیشتر مبتلایان به صورت سرپایی درمان می شوند گرچه نباید تصور کرد که کودکان با این بیماری درگیر نخواهند شد چرا که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینروزها بیشترین کرونایی های استان مرکزی چند ساله اند؟

اینروزها بیشترین کرونایی های استان مرکزی چند ساله اند؟