مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 12:322022-02-09بين الملل

عمران خان می خواهد میانجی آمریکا و چین باشد


نخست وزیر پاکستان بار دیگر ابراز امیدواری کرد که بتواند نقشی در کاهش تنش ها میان آمریکا و چین به منظور اجتناب از یک جنگ سرد دیگر ایفا کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، عمران خان، نخست وزیر پاکستان در مصاحبه ای با شبکه جهانی تلویزیون چین (CGTN) هشدار داد: جهان نباید در شرایطی قرار بگیرد که به دو دسته تقسیم شود چرا که جهان به یک جنگ سرد دیگر که به نفع هیچکس نیست، نیاز ندارد.

در حقیقت وقوع چنین اتفاقی باعث رنج همگان می شود.

عمران خان در جریان سفر چهار روزه اش به پکن، در مراسم افتتاحیه بازی های المپیک زمستانی 2022 شرکت کرد.

وی در پاسخ به سوالاتی درباره سیاست های جهان و امنیت منطقه ای از جمله روابط با آمریکا گفت: پاکستان از روابط خوبی با واشنگتن و پکن برخوردار است و می خواهد نقشی شبیه آنچه که در دهه 1970 میلادی ایفا کرد، ایفا کند؛ زمانی که پاکستان وسیله ای شد برای گرد هم آوردن و نزدیک کردن این دو رقیب.

عمران خان با اشاره به سفر معروف هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در سال 1971 میلادی به پکن با میانجی گری اسلام آباد، گفت: کشور من می خواهد مجددا همین نقش را ایفا کند.

وی با اشاره به جنگ سرد میان آمریکا و جماهیر شوروی، ابراز امیدواری کرد که جهان مجددا شاهد اوضاع مشابهی نباشد که در آن اسلام آباد مجبور به انتخاب یکی از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عمران خان می خواهد میانجی آمریکا و چین باشد

عمران خان می خواهد میانجی آمریکا و چین باشد