مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 بهمن 1400 ساعت 11:072022-02-09اقتصادي

اوراق تسهیلات مسکن رکورد زد/عبور از مرز 150 هزار تومان در هر برگه


اوراق تسهیلات مسکن در معاملات امروز از مرز 150 هزار تومان عبور کرد و رکورد جدید از خود به ثبت رساند.

- ، اوراق تسهیلات مسکن در معاملات امروز چهارشنبه 20 بهمن فرابورس با عبور از مرز 150 هزار تومان در هر برگه برای نخستین بار در تاریخ این اوراق، رکوردشکنی کرد و به حدود 30 درصد ارزش هر برگه 500 هزار تومانی رسید.

به گفته مسئولان بانک عامل بخش مسکن، عامل این اتفاق، نوسان گیری دلالان و سفته بازان بازار سرمایه از اوراق تسهیلات مسکن در روزهایی است که سایر نمادهای بورسی با سوددهی بالایی روبه رو نیستند.

این در حالی است که بر اساس اعلام فرابورس، قرار است از روز شنبه 23 بهمن نوسان گیری اوراق تسهیلات مسکن (امکان فعالیت همزمان در سمت خرید و فروش معاملات این اوراق بهادار توسط مشتریان) ممنوع خواهد بود.

همچنین پیش از این محمد حسن علمداری عضو هیئت مدیره بانک عامل بخش مسکن از درخواست این بانک از فرابورس برای کاهش دامنه نوسان اوراق تسهیلات مسکن از مثبت-منفی 5 به 3 درصد در گفت وگو با مهر خبر داده بود؛ اما تا کنون فرابورس با این درخواست بانک تخصصی بخش مسکن موافقت نکرده است.

از دیگر اقدامات بانک عامل بخش مسکن برای کاهش هزینه های دریافت تسهیلات مسکن، امکان تقضای وام خرید مسکن از سوی خریداران به صورت نیم بها (نیمی از وام با اوراق و نیمی دیگر از محل سپرده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوراق تسهیلات مسکن رکورد زد/عبور از مرز 150 هزار تومان در هر برگه

اوراق تسهیلات مسکن رکورد زد/عبور از مرز 150 هزار تومان در هر برگه