مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 14:422022-02-08اجتماعي

نجات یک رأس بز کوهی در منطقه حفاظت شده کوسالان توسط همیاران محیط زیست


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان اظهار کرد: یک رأس بز کوهی در ارتفاعات منطقه حفاظت شده کوسالان منتهی به شهر هورامان که در برف و سرما گرفتار شده و آسیب دیده بود با تلاش همیاران محیط زیست نجات یافت.

- فریبا رضایی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج تصریح کرد: منصور و نظیف مرادی دو برادر همیار محیط زیست پس از مشاهده بز کوهی گرفتار در برف در ارتفاعات شهر اورامان همت گماشته و برای نجات آن اقدام به پیمودن مسافتی طولانی در برف و سرما کردند.

وی افزود: پس از معاینه بز کوهی متوجه آسیب های وارده به آن شدند که با هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سروآباد و مشورت با دامپزشک اقدام به تهیه دارو شد و به دلیل بارش شدید برف و مسدودشدن راه های ارتباطی، امکان حضور دامپزشک نبوده و همیاران مذکور با حدث احتمال شکستگی به منظور کاهش صدمات بعدی، از شکسته بند سنتی استفاده کردند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون این حیوان تحت مداوا و مراقبت های بالینی است و پس از بهبودی کامل و بررسی دامپزشک و اطمینان از صحت و سلامت کامل جسمی، بز کوهی توسط مأموران یگان حفاظت در زیستگاه.

های منطقه حفاظت شده کوسالان رهاسازی خواهد شد.

رضایی بیان کرد: براستی عشق و دوستی به طبیعت در اینگونه موقعیت ها ثابت می شود و اداره کل حفاظت محیط زیست استان کردستان از این همیاران تلاشگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجات یک رأس بز کوهی در منطقه حفاظت شده کوسالان توسط همیاران محیط زیست

نجات یک رأس بز کوهی در منطقه حفاظت شده کوسالان توسط همیاران محیط زیست