مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 12:472022-02-08سياسي

روایتی از انقلاب در اراک/ از نقش مساجد در سازماندهی مبارزات تا تعطیلی بازارها


اراک؛ تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس راویان بسیاری دارد، اما عظمت حوادث آن موجب شده وقایع آن مانند یک افسانه بزرگ بر تارک تاریخ انقلاب اسلامی بدرخشد.

استان مرکزی در دوران پهلوی با برخورداری از نهادهای قدرتمندی چون حوزه علمیه اراک و پرورش امام(ره)  بنیانگذار انقلاب اسلامی دین خود را نه تنها به کشور، بلکه به جهان اسلام ادا کرد.

برخی از تاریخ نگاران سرآغاز حرکت ضدطاغوتی مردم را در حوادث پس از رحلت آیت الله بروجردی و تصویب لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی در سال  41 می دانند، بعد از تصویب این قانون بود که با مخالفت امام مردم در داخل و خارج از کشور بیدار شدند و قیام کردند.

استان مرکزی بعد از واقعه خونین 15 خرداد 42 غرق در عزا و ماتم شد و علمای مشهور مردم را برای پیوستن به رود خروشان انقلاب اسلامی دعوت کردند مردم استان همگی بسیج شدند.

مساجد در سازماندهی مبارزه از صدر اسلام با توجه حکیمانه و عالمانه پیامبر اسلام(ص) مساجد کانون محوری فعالیت های عبادی، اجتماعی و سیاسی مسلمانان بود.

مساجد از همان ابتدا مکانی برای بندگی، آزادگی و محلی برای قضاوت و ارتباط میان مسلمانان و جایگاهی برای تبادل آرا و نظرات جهاد و مبارزه علیه باطل بوده است که در دوران نخوت امویان، عامدانه نقش کانونی مساجد کمرنگ شد تا در دوره عباسی و پهلوی کار حمله به مساج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از انقلاب در اراک/ از نقش مساجد در سازماندهی مبارزات تا تعطیلی بازارها

روایتی از انقلاب در اراک/ از نقش مساجد در سازماندهی مبارزات تا تعطیلی بازارها