مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 بهمن 1400 ساعت 12:122022-02-08پزشكي

درمان های خانگی و خودسرانه زخم پای دیابتی ممنوع


یک متخصص عفونی با اشاره به ارتباط مستقیم بین دیابت و زخم و عفونت پا، تأکید کرد: بیماران دیابتی به محض مشاهده هرگونه علائم و التهابی در پا باید به جای درمان های خودسرانه و خانگی، - به پزشک مراجعه و از گسترش زخم و قطع پا جلوگیری کنند.

درمان صد در صدی برای زخم پای دیابتی وجود ندارد فرزین خوروش در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه زخم مزمن بر اثر بیماری های مزمنی همچون دیابت طولانی مدت و کنترل نشده ایجاد می شود، اظهار کرد: بیماران مبتلا به دیابت که سال ها قند خود را کنترل نکرده اند دچار یکسری عوارض مثل مشکلات عروقی، عصبی و بی حسی پا می شوند و به دلیل ضعف سیستم ایمنی به خاطر دیابت، ممکن است دچار زخم و عفونت پاها شوند.

وی با تأکید بر اینکه اگر زخم های عفونی بیماران دیابتی به موقع رسیدگی و درمان نشود، به سرعت پیشرفت می کند و منجر به قطع انگشت و حتی پا می شود، گفت: دیابت یکی از شایع ترین علت های قطع پا در دنیا است و حتی آمار قطع پا به خاطر دیابت بیشتر از قطع پا به علت تصادفات رانندگی است که نشان می دهد این بیماری تا چه اندازه جدی است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه زخم پا فقط بر اثر دیابت نیست، افزود: برخی بیماران که به دلیل سکته مغزی، عوارض نخاعی و یا بیماری های دیگر روی تخت بستری هستند، ممکن است در محل های فشار، خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان های خانگی و خودسرانه زخم پای دیابتی ممنوع

درمان های خانگی و خودسرانه زخم پای دیابتی ممنوع