مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 بهمن 1400 ساعت 21:172022-02-07سياسي

مدرک گرایی در حوزه های علمیه پسندیده نیست


مدرک گرایی در حوزه های علمیه پسندیده نیست و نباید برای گرفتن مدرک درس خواند، بلکه طلاب باید با نیت خالص و برای خدا درس بخوانند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی موسسه تحقیقاتی پویندگان انوار توحید، دهمین جلسه درس اخلاق حجت الاسلام و المسلمین محمدصالح کمیلی خراسانی پیرامون شرح و توضیح کتاب شریف آداب الصلاه امام خمینی (ره)  با حضور شاگردان و علاقمندان به آشنایی با معارف اسلامی در مسجد سلماسی قم برگزار شد.

 این استاد حوزه در ادامه فصل ششم از کتاب آداب الصلاه، که موضوع آن نشاط و اقبال قلب بود، اظهار داشت: امام (ره) به مسائل قلبی، طهارت دل و اسراری که برای نمازگزار است عنایت خاصی داشتند و روی این که باطن انسان چگونه باید نورانی و تزکیه شود خیلی تأکید می فرمود.

وی به نقل از امام (ره) افزود: از برخی روایات استفاده می شود که انسان وقتی اقبال به عبادت ندارد،  نباید به آن بپردازد تا حال او تغییر کند؛ بنابراین نشاط و توجه قلبی، یک اصل مهم در عبادت و بندگی خداست.

حجت الاسلام کمیلی در ادامه فصل ششم گفت: امام (ره) می فرماید: آن طور که از روایات استفاده می شود انسان باید ارفاق به نفس داشته باشد و رعایت قوای جسمانی خود را بنماید؛ زیرا ریاضت های مشروع هم باید به اندازه تحمل بدن باشد و با توجه به این که مزاج افراد مت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدرک گرایی در حوزه های علمیه پسندیده نیست

مدرک گرایی در حوزه های علمیه پسندیده نیست