مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 بهمن 1400 ساعت 12:422022-02-07بين الملل

غرب آفریقا، درگیر موج جدیدی از کودتاهای نظامی


سربازان شورشی، رییس جمهور را بازداشت می کنند، بعد کنترل رسانه دولتی را به دست می گیرند تا خبر تصرف کشور را به گوش مردم برسانند و موجی از محکومیت بین المللی به سرعت همه جا را در بر می گیرد؛ - "سربازان شورشی، رییس جمهور را بازداشت می کنند، بعد کنترل رسانه دولتی را به دست می گیرند تا خبر تصرف کشور را به گوش مردم برسانند و موجی از محکومیت بین المللی به سرعت همه جا را در بر می گیرد؛ اما حکومت نظامیان همچنان در راس قدرت باقی می ماند؛ و این الگویی است که اکنون بار دیگر سراسر غرب آفریقا را در بر گرفته است.

" به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی می نویسد: موج جدیدی از کودتاها در غرب آفریقا ابتدا در سال 2020 کشور مالی را در برگرفت، سال بعد در گینه و همین ماه گذشته میلادی هم در بورکینافاسو بود.

همین یک هفته قبل، مردان مسلح تلاش کردند تا رییس جمهوری گینه بیسائو را در یک حمله با مسلسل که چندین ساعت هم به طول انجامید اما ناموفق ماند، برکنار کنند.

قدرت گیری نظامیان در منطقه غرب آفریقا مساله ای جدید نیست؛ از 1946 قریب به 100 کودتای نظامی در این منطقه به وقوع پیوسته اما در یک دهه گذشته تعدادشان کاهش داشته است.

اکنون نیز یک نهاد منطقه ای موسوم به اکوواس با چالشی درباره چگونگی بازگشت به دموکراسی در سه کشور از 15 کشور عضو خود دست به گریبا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غرب آفریقا، درگیر موج جدیدی از کودتاهای نظامی

غرب آفریقا، درگیر موج جدیدی از کودتاهای نظامی