مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 بهمن 1400 ساعت 00:022022-02-06اجتماعي

آیا آلودگی سد ماملو نگران کننده است؟/ کوتاهی در ساخت تصفیه خانه مسکن مهر پردیس


آلودگی سد ماملو همچنان به دلیل عدم احداث تصفیه خانه شماره دو مسکن مهر پردیس ادامه دارد و مسئولان یک راه میان بر برای کاهش آلودگی برگزیده اند اما محیط زیست مصّر بر ساخت تصفیه خانه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس، سد ماملو که در 30 کیلومتری جنوب شرقی تهران، بر روی رودخانه جاجرود و رودخانه فصلی دماوند و در روستای ماملو با هدف  تأمین آب کشاورزی، آب شرب و برق شهرهای پاکدشت، ورامین و جنوب تهران ساخته شده است، چند سالی است که نامش مکررا در اخبار شنیده شده است.

چون گفته می شود آب این سد آلوده است، آلودگی اصلی اش هم  با فضولات انسانی است! فاضلاب تصفیه نشده انسانی و صنعتی به تاج سد ماملو منتقل می شود ابراهیم نظری نیا، عضو هیات مدیره شرکت عمران پردیس گفته است تنها  حدود 10 درصد فاضلاب پردیس مربوط به جمعیت 30 هزار نفری فاز 8 وارد روستای باغکمش در نزدیکی سد ماملو می شود و حدود 83 هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس وجود دارد که از این تعداد 55 هزار واحد در فاز های 3، 5، 9 و 11 است و فاضلاب آن از طریق تصفیه خانه شماره یک با هزینه بالایی مدیریت شده و هیچگونه آلودگی ندارد.

اما عزیز میکاییلی، رییس اداره محیط زیست شهر پردیس با اشاره به وضعیت سد ماملو در حومه تهران اظهار کرد: حدود 10 سال است که فاضلاب انسانی تصفیه نشده و فاضلاب صنعتی صنایع مختلف از جمله


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا آلودگی سد ماملو نگران کننده است؟/ کوتاهی در ساخت تصفیه خانه مسکن مهر پردیس

آیا آلودگی سد ماملو نگران کننده است؟/ کوتاهی در ساخت تصفیه خانه مسکن مهر پردیس