مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 بهمن 1400 ساعت 14:422022-02-05پزشكي

افزایش 3 برابری ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در خوزستان


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: میزان موارد ابتلا به کرونا در دو هفته اخیر در خوزستان 389 درصد، موارد بستری 269 درصد و موارد مرگ 300 درصد افزایش یافته است.

- دکتر سید محمد علوی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (16 بهمن ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: رشد روزانه بیماری در دنیا به سه میلیون نفر و رشد مرگ به 12 هزار نفر در روز رسیده است بنابراین بر خلاف تصورات قبلی، بیماری شیوع و مرگ و میر بالایی دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: مشاهده می شود که در کشورهای پیشرفته و دارای زیرساخت خوب بهداشتی و پوشش بالای واکسیناسیون نیز موارد بیماری به صورت آسانسوری افزایش یافته است بنابراین باید آماده باشیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر اُمیکرون همه سوش های دیگر را کنار زده و در بسیاری از جاها 80 تا 100 درصد موارد ابتلا، اُمیکرون هستند.

وی بیان کرد: در 14 بهمن ماه حدود 4 هزار و 269 نفر به مراکز منتخب نمونه گیری خوزستان مراجعه کرده اند که بیشترین آمار به ترتیب در اهواز، باغملک، هویزه، باوی، دهدز و اندیکا بوده است.

علوی گفت: چگالی تست در خوزستان نیز به حدود 59.

8 رسیده است یعنی از هر 100 تست، حدود 60 نفر مثبت می شوند در حالی که یک ماه پیش، این روند 2.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 3 برابری ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در خوزستان

افزایش 3 برابری ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در خوزستان