مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 بهمن 1400 ساعت 12:022022-02-05پزشكي

ویژگی های سویه متفاوت ویروس ایدز که در هلند شناسایی شد


متخصصان علوم پزشکی دانشگاه آکسفورد در انگلیس اعلام کردند که یک سویه خطرناک تر از ویروس اچ ای وی (عامل بیماری ایدز) را در هلند کشف کرده اند که دهه ها در کمین بوده، - متخصصان علوم پزشکی دانشگاه آکسفورد در انگلیس اعلام کردند که یک سویه خطرناک تر از ویروس اچ ای وی (عامل بیماری ایدز) را در هلند کشف کرده اند که دهه ها در کمین بوده، هرچند به دلیل اثربخشی درمان های مدرن، دلیلی برای هشدار خطر آن وجود ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نتیجه تجزیه و تحلیل این متخصصان نشان می دهد بیماران مبتلا به این سویه که آنها آن را وی بی می نامند در خون خود، سطح آلودگی ویروسی 3.

5 تا 5.

5 برابر بیشتر از افراد آلوده به انواع دیگر داشتند و همچنین سیستم ایمنی بدن آنها بسیار سریع تر ضعیف می شود.

با این حال این مطالعه همچنین نشان داد که افراد مبتلا به سویه وی بی پس از شروع درمان، بهبود یافته و بقای سیستم ایمنی مشابهی با افراد مبتلا به سایر سویه های ویروس اچ آی وی دارند.

کریس وایمانت ، اپیدمیولوژیست آکسفورد و نویسنده اصلی این مقاله در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: در حال حاضر هیچ دلیلی برای هشدار در مورد این سویه جدید ویروس وجود ندارد.

به گفته متخصصان، این سویه احتمالا در اواخر دهه 1980 و اوایل دهه 1990 در هلند به وجود آمده و شایع شده اما در حدود سال 2010 فروکش کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویژگی های سویه متفاوت ویروس ایدز که در هلند شناسایی شد

ویژگی های سویه متفاوت ویروس ایدز که در هلند شناسایی شد