مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 بهمن 1400 ساعت 11:422022-02-05سياسي

خطر علوم انسانی وارداتی برای آینده تمدن سازی انقلاب اسلامی


قائم مقام وزیر علوم در امور علوم انسانی و رییس مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی و علوم انسانی کشور گفت: علوم انسانی مبتنی بر معیارهای اجتماعی، - قائم مقام وزیر علوم در امور علوم انسانی و رییس مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی و علوم انسانی کشور گفت: علوم انسانی مبتنی بر معیارهای اجتماعی، اخلاقی و فلسفی خاصی است که در جوامع مختلف، متفاوت است.

این رشته از علوم، نقش محوری و زیر بنایی در هدایت و رهبری جامعه دارد و بدون وجود علوم انسانی متناسب با مقتضیات و نیازهای درونی، تمدن سازی که غایت انقلاب اسلامی است، فراهم نمی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمدجواد هراتی در نشست علمی که با عنوان جهاد تبیین که در پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی برگزار شد، با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر گفت: انقلاب اسلامی ایران داعیه دار تمدن اسلامی است و هر تمدنی بر پایه معیارها و ارزش های خاصی شکل می گیرد و علوم انسانی پایه و مبنای این مباحث است.

باید توجه داشت که تمدن معاصر در غرب دو رکن اساسی دارد که یکی از آنها شکوفایی علوم تجربی و دیگری رشد علوم انسانی است و در حقیقت این تمدن جلوه عینی اندیشه های نو برخاسته از ساحت های مختلف علوم طبیعی و انسانی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر علوم انسانی وارداتی برای آینده تمدن سازی انقلاب اسلامی

خطر علوم انسانی وارداتی برای آینده تمدن سازی انقلاب اسلامی