مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 بهمن 1400 ساعت 12:122022-02-04پزشكي

انتقال هوایی کبد اهدایی به یک بیمار برای اولین بار


سرپرست مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها با بیان اینکه انتقال هوایی کبد از زاهدان به تهران برای اولین بار انجام شد، گفت: این اهدا با ایثار و فداکاری خانواده اهدا کننده 50 ساله که به علت سکته قلبی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، امیرحسام علیرضایی، گفت: با همکاری دکتر محسن زاده از واحد فراهم آور بیمارستان امام خمینی (ره) تهران و کسب رضایت خانواده ایثارگر بلافاصله عملیات انتقال عضو پیوندی ساعت 10:30 شب آغاز شد.

وی ادامه داد: با اعزام تیمی از بیمارستان امام خمینی (ره) تهران به بیمارستان علی ابن ابیطالب زاهدان عمل جداسازی عضو پیوندی انجام و کبد این قهرمان جهت پیوند با همکاری اورژانس هوایی کشور به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران منتقل شد.

علیرضایی افزود: این عملیات سخت به صورت گروهی و هماهنگی بین سازمانی وزارت بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی تهران و زاهدان، سازمان اورژانس و اورژانس هوایی کشور و تیم جراح مجموعه بیمارستانی امام خمینی (ره) و با مدیریت مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها جهت نجات جان یک بیمار با موفقیت صورت گرفت.

سرپرست مرکز مدیریت پیوند اظهار کرد: کبد این قهرمان به بیمار 55 ساله ای پیوند زده شد و پیوند دو کلیه این قهرمان هم در بیمارستان زاهدان نجات بخش جان دیگر هموطنانمان شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال هوایی کبد اهدایی به یک بیمار برای اولین بار

انتقال هوایی کبد اهدایی به یک بیمار برای اولین بار