مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 بهمن 1400 ساعت 19:372022-02-03سياسي

نگاهی به اعمال و فضایل ماه رجب


ماه رجب ماه پر خیر و برکتی است که با انجام چند عمل مجوز ورود به بهشت برای کسی که خودسازی کرده باشد صادر و درهای رحمت و بخشش الهی به روی هر کسی باز می شود؛ - ماهی که مناسبت های برجسته ای مانند لیله الرغائب، میلاد امیرالمؤمنین(ع) و شکافته شدن کعبه و مبعث رسول خاتم(ص) در آن است و اعمال ویژه ای مانند اعتکاف و ادعیه خاصی برای استفاده از فرصت های این ماه وارد شده است.

یکی از ماه های پرفضیلتی که توجه به اعمال آن در روایات بسیار تأکید شده است ماه رجب است که اعمال مستحب فراوانی ازجمله نمازها، دعاها و روزه برای این ماه عزیز سفارش شده است.

در حدیث قدسی آمده است: ماه رجب را ریسمانی بین خودم و بندگان مقرر کردم و هرکسی چنگی به آن بزند به وصال من می رسد.

فضیلت و برتری ماه رجب رسول خدا (ص) ماه رجب را ماه أصَبّ نام نهاده چرا که در این ماه درهای رحمت خداوند بر روی بندگان شایسته وی باز می شود.

در مورد روزهای ماه رجب که چقدر بافضیلت است هرچه اشاره کنیم بازهم کم است از این ماه به عنوان ماه عبادت و خودسازی یاد می شود که در این قسمت به چند مورد از آن می پردازیم.

در احادیث آمده است که نهری در بهشت برین جاری است که آبش از شیر سفیدتر و مزه اش از عسل شیرین تر است هر کس فقط یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد از آن خواهد نوشید اسم این نهر رجب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به اعمال و فضایل ماه رجب

نگاهی به اعمال و فضایل ماه رجب