مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 بهمن 1400 ساعت 14:572022-02-03اجتماعي

توزیع بیش از 120 میلیون دز واکسن طیور در اردبیل


مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از توزیع 120میلیون و 467 هزار و 723 دز واکسن طیور در سال جاری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بهلول تکلوی ظهر پنجشنبه در بازدید از فارم های پرورش مرغ و طیور در اردبیل اظهار کرد: با اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته، این استان عاری از هرگونه آلودگی به ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است.

وی با بیان اینکه اردبیل از لحاظ آلودگی به این ویروس پاک است، تصریح کرد: به دلیل گذر پرندگان مهاجر و وحشی از آسمان استان، طیور در معرض آلوده شدن قرار دارد و ضروری است برای حفظ و تثبیت این وضعیت همه روستاییان طیور خود را محصور کرده و از تماس آنها با پرندگان مهاجر جلوگیری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: در حوزه طیور صنعتی مسئولان فنی بهداشتی در فارم ها و مزارع مستقر بوده و طیور را ویزیت دوره ای می کنند و در صورت وجود مشکل و برخورد با موارد مشکوک در سریع ترین زمان ممکن مراتب را به دامپزشکی استان گزارش می کنند.

تکلوی افزود: در این راستا امسال بیش از 15 هزار مورد نمونه برداری از فارم های صنعتی طیور استان اردبیل انجام و به آزمایشگاه های مرجع سازمان دامپزشکی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح واکسیناسیون رایگان طیور استان اردبیل در سال جاری 13 میلیارد ریال اعتبار دولتی هزینه شده است، خاطر نشان کرد: تا پایان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع بیش از 120 میلیون دز واکسن طیور در اردبیل

توزیع بیش از 120 میلیون دز واکسن طیور در اردبیل