مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 بهمن 1400 ساعت 14:572022-02-03فرهنگي

کالا و محصولات فرهنگی ابزار دیپلماسی عمومی است


مدیرکل مجامع فرهنگی وزارت ارشاد، کلا و محصولات فرهگی را ابزار دیپلماسی عمومی دانست و متذکر شد: دیپلماسی عمومی بر دیپلماسی رسمی ارجحیت دارد.

- اسماعیل جانعلی پور در آیین اختتامیه دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان گیلان که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با اشاره به بهره برداری کشورهای توسعه یافته از ابزارهای به روز جهت انتقال محتوا و کالاهای فرهنگی، اظهار کرد: مبانی ارزشی و الگوهای فرهنگی هر کشور و ملتی سوار بر ریل کالا و محصوات فرهنگی حرکت می کند.

وی با اشاره به توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کالای فرهنگی، افزود: به زودی از پوسته جشنواره ای بیرون خواهیم آمد و حمایت های مالی، حقوقی و پژوهشی از کالای فرهنگی را دنبال می کنیم.

مدیرکل مجامع، تشکل ها و فعالیت های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کالای فرهنگی را دارای سه ویژگی راهبردی، دیپلماسی و اقتصادی دانست و تصریح کرد: کالای فرهنگی استراتژیک، راهبردی و حیاتی است، یعنی اگر به آن نپردازیم، اتفاقات ناگوار فرهنگی در انتظار ماست، زیرا کالای فرهنگی اثرگذاری و ماندگاری زیادی دارد و هویت ملی نسل های آینده با آن مواجه است.

جانعلی پور، با اشاره به اثرگذاری نوع و میزان مصرف کالای فرهنگی بر شاکله شخصیت افراد، ادامه داد: میزان واردات و صادرات کالاهای فره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کالا و محصولات فرهنگی ابزار دیپلماسی عمومی است

کالا و محصولات فرهنگی ابزار دیپلماسی عمومی است