مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 بهمن 1400 ساعت 12:472022-02-03سياسي

ریشه انقلاب اسلامی ایران به کودتای 28 مرداد برمی گردد


ریشه انقلاب اسلامی ایران به کودتای 28 مرداد مربوط می شود؛ این کودتا در شرایطی شکل گرفت که مصدق احساس همبستگی با آمریکا به عنوان نیروی سوم در ایران می کرد.

- خبرگزاری مهر ، پنجمین قسمت از ویژه برنامه زاویه چهارشنبه شب 13 بهمن ماه به صورت زنده با موضوع جهان انقلاب و با حضور ابراهیم متقی استاد روابط امور بین الملل و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران پخش شد.

متقی در ابتدای این برنامه که از شبکه چهار سیما پخش شد با بیان اینکه انقلاب ها یک پدیده کمیاب و نو ظهورند، گفت: هرگاه در تاریخ نظام بین الملل انقلابی شکل گرفته یک پیام جدیدی داشته که این پیام با شکل بندی های ساختاری محیط پیرامون هماهنگی و همگونی نداشته است.

وی افزود: انقلاب ها زمانی شکل می گیرند که انسان یک جامعه میل به تغییر در آینده با رویکرد بازگشت به گذشته یا ورود به آینده ای جدید دارد.

چنین جامعه ای با ساختار کنونی خود بیگانه است چرا که در آن انسان بیگانه، ساخت بیگانه و جامعه بیگانه شکل گرفته است به این ترتیب انقلاب برای خروج از این بیگانگی و سنتز تازه تلاش می کند.

چنین شرایطی و چنین انقلابی در انگلیس، فرانسه و روسیه رخ داده است.

در شرایطی که جامعه ای دچار تضاد می شود و در حل مسالمت آمیز آن ناتوان است باید بررسی شود که آیا پویایی آن را دارد که گفتمان جدیدی را خلق کند و ساختار جدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریشه انقلاب اسلامی ایران به کودتای 28 مرداد برمی گردد

ریشه انقلاب اسلامی ایران به کودتای 28 مرداد برمی گردد