مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 بهمن 1400 ساعت 12:372022-02-03اقتصادي

تولید بیش از 900 تن عسل در زنبورستان های استان قزوین


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: حدود 950 تن عسل در زنبورستان های این استان در سال جاری تولید شد.

- حمید رضا عزتی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا به امروز 950 تن عسل در قزوین تولید شده است اظهار کرد: این میزان عسل از 180 هزار کلنی مدرن و 446 کلنی زنبور عسل سنتی در 2200 زنبورستان در سطح استان تولید شده است.

وی افزود: همچنین امسال 197 کیلوگرم ژل رویال، 53 تن موم، 7 تن گرده گل و 1100 کیلوگرم بره موم در این زنبورستان ها تولید شده است.

عزتی با اشاره به اینکه تک محصولی بودن یکی از مهمترین مشکلات صنعت زنبورداری کشور است گفت: به منظور افزایش درآمد زنبورداران و همچنین توسعه پایدار صنعت زنبورداری توجه ویژه به سایر تولیدات زنبور مانند ژل رویال و گرده، از مهمترین برنامه های جهاد کشاورزی استان قزوین است.

وی اضافه کرد: برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی ویژه زنبورداران برای تولید این گونه محصولات در کنار عسل از جمله اقدامات در دست اجرا در راستای خروج صنعت زنبورداری استان از تک محصولی بودن است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در خصوص اقدامات حمایتی از زنبورداران استان گفت: با هماهنگی تعاونی زنبورداران، شکر مورد نیاز زنبورداران با نرخ دولتی توزیع و به تعدادی از زنبورداران متقاضی، تسهیلات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید بیش از 900 تن عسل در زنبورستان های استان قزوین

تولید بیش از 900 تن عسل در زنبورستان های استان قزوین