مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 بهمن 1400 ساعت 13:422022-01-31پزشكي

محدودیت های کرونایی تا دو هفته در سراسر کشور اجرا شود


دبیر کمیته علمی کشوری کووید 19، با اشاره به شیوع اومیکرون، گفت: پیشنهاد اعضای کمیته علمی این است که محدودیت های اجتماعی تا دو هفته در سراسر کشور اجرا شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، درمان اومیکرون تفاوت چندانی با دلتا ندارد اما اومیکرون سرایت پذیری بیشتری دارد و بر خلاف دلتا، سیستم تنفسی فوقانی را بیشتر درگیر می کند بنابراین اگر بیماری دارای علائم ریوی و درگیری سیستم تنفسی تحتانی داشته باشد و اکسیژن خون این فرد کاهش پیدا کند و بستری شود، از نظر درمانی، تفاوتی با درمان دلتا ندارد و از درمان ها و داروهای معمول در پروتکل کشوری استفاده می شود.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا یادآور شد: اگر بیماری درگیری ریوی نداشته اما عوامل خطر داشته باشد که فرد را مستعد بستری شدن در بیمارستان و بخش های مراقبت های ویژه کند و یا باعث افزایش میزان مرگ و میر وی شود، درمان سه روزه رمدسیویر در کلینیک های سرپایی مورد تأیید معاونت درمان وزارت بهداشت توصیه می شود که در پروتکل 11 درمان کووید 19 نیز از سوی این معاونت به دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی ابلاغ شده است.

پزشکان و کادر درمانی می توانند با مراجعه به پروتکل 11 معاونت درمان، تمامی زوایای درمانی را بدانند و بر اساس آن، تصمیم گیری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محدودیت های کرونایی تا دو هفته در سراسر کشور اجرا شود

محدودیت های کرونایی تا دو هفته در سراسر کشور اجرا شود