مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 بهمن 1400 ساعت 11:172022-01-31فرهنگي

جشنواره فیلم فجر روی فارسی بودن فیلم ها حساسیت نشان می دهد


دبیر انجمن ویرایش و درست نویسی گفت: هیأت داوران چهلمین جشنواره فیلم فجر، فیلم ها را از نظر کاربرد زبان فارسی بررسی می کنند که یکدست بودن زبان بازیگران، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، مهدی صالحی دبیر انجمن ویرایش و درست نویسی و دبیر جایزه فارسینما درباره ماهیت این جایزه بیان داشت: جایزه فارسینما نخستین بار در سال 1397 وارد بخش تجلی اراده ملی شد.

در آن سال این جایزه 2 نخستین را با خود همراه داشت: نخستین جایزه در حوزه مشترک سینما و زبان و ادب فارسی و نخستین حضور یک انجمن مردم نهاد در جشنواره.

  وی افزود: در فارسینما، هیأت داوران فیلم ها را از نظر کاربرد زبان فارسی بررسی می کنند.

اعتنا به لهجه ها و گویش ها و درستی استفاده از آن ها، یکدستی لحن و لهجه، یکدست بودن زبان بازیگران، درستی کاربرد خط فارسی، توجه به واژگان فارسی در عنوان بندی ها و زیرنویس ها بعضی از معیارهای داوران این جایزه است.

صالحی اظهار داشت: هیأت داوران برگزیدگانی در تخصص های مختلف زبانی مانند زبان شناسی، نویسندگی، ادبیات و شعر، ویرایش، ترجمه، کارگردانی و مستندسازی هستند.

این افراد در بیش از 2 سال در جلسات منظمی فیلم ها را از نظر زبانی بررسی کرده اند و بر روی چارچوب های داوری زبانی سینمایی به توافق رسیده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره فیلم فجر روی فارسی بودن فیلم ها حساسیت نشان می دهد

جشنواره فیلم فجر روی فارسی بودن فیلم ها حساسیت نشان می دهد