مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 بهمن 1400 ساعت 17:072022-01-30پزشكي

مبتلایان به کووید طولانی ، آسیب ریوی پنهان دارند


داده های یک مطالعه اولیه در انگلیس نشان داده است که مبتلایان به عارضه کووید طولانی ممکن است آسیب های ریوی پنهان داشته باشند.

- داده های یک مطالعه اولیه در انگلیس نشان داده است که مبتلایان به عارضه "کووید طولانی" ممکن است آسیب های ریوی پنهان داشته باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متخصصان علوم پزشکی تحت حمایت مرکز مطالعات بیومدیکال دانشگاه آکسفورد از اسکن گاز زنون برای تشخیص ناهنجاری های ریه در افرادی که پس از ابتلا به کووید همچنان از تنگی نفس رنج می برند، استفاده کردند.

این بررسی روی 11 بیماری انجام شد که وقتی در ابتدا به کووید مبتلا شده بودند، نیاز به مراقبت بیمارستانی پیدا نکرده بودند اما پس از عفونت اولیه، تنگی نفس بلندمدت را تجربه کرده بودند.

در این آزمایشات از گاز بی بو، بی رنگ، بی مزه و غیر واکنش شیمیایی برای بررسی آسیب احتمالی وارد شده به ریه بیمارانی استفاده شده که در بیمارستان بستری نشده اند اما همچنان برخی علائم کووید 19 را دارند.

نتایج اولیه این مطالعه حاکیست در بیمارانی که به کووید طولانی (کووید مزمن) مبتلا شده اند به رغم نرمال بودن نتایج آزمایشات دیگر - نظیر سی تی اسکن - در آزمایش انتقال گاز از ریه ها به جریان خون، به میزان قابل توجهی اختلال وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبتلایان به کووید طولانی ، آسیب ریوی پنهان دارند

مبتلایان به کووید طولانی ، آسیب ریوی پنهان دارند