مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 13:222022-01-29پزشكي

استرس بلای جان مغز دوم انسان ها


کارشناس بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نکاتی را درباره دستگاه گوارش بیان و اصلاح سبک زندگی در این خصوص را ضروری بیان کرد.

- دکتر فلوریا انفرادی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: نوع مواد غذایی که مصرف می شود و نظم در خوردن بسیار برای سلامت دستگاه گوارش مهم است.

وی با بیان اینکه غذا باید سالم و مملو از فیبر باشد، افزود: امروزه اهمیت مصرف فیبر در دستگاه گوارش به خوبی مشخص شده است؛ فیبر بخشی از مواد غذایی است که هضم و جذب نمی شود اما در سلامت دستگاه گوارش بسیار مهم است چون مانع از یبوست می شود و هضم غذا را راحت تر می کند.

کارشناس بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه مصرف میوه، سبزیجات، حبوبات، مواد غذایی ارگانیک، طبیعی و غیرفرآوری شده شامل فیبر هستند و می توانند سلامت دستگاه گوارش را تامین کنند، اضافه کرد: خوردن مواد غذایی شور و چرب، خیلی ترش و با هضم دشوار موجب مشکلاتی برای دستگاه گوارش می شود.

وی با اشاره به اینکه تحرک بدنی و ورزش خیلی در هضم غذا موثر است، بیان کرد: با ورزش، حرکت روده بیشتر می شود و به فرآیند هضم بسیار کمک می کند.

دکتر انفرادی به آثار مخرب استرس اشاره و بیان کرد: گفته می شود دستگاه گوارش مغز دوم انسان است، اگر استرس و اضطراب شدید دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استرس بلای جان مغز دوم انسان ها

استرس بلای جان مغز دوم انسان ها