مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 12:272022-01-29پزشكي

تقویت «هوش هیجانی» رفتارهای پرخطر کودک را کاهش می دهد


یک دکترای تخصصی روانشناسی با اشاره به اینکه تقویت هوش هیجانی باعث کاهش رفتارهای مسئله ساز یا همان پرخطر می شود اظهار کرد: والدین باید به کودک آموزش دهند؛ - وقتی با هیجانی روبه رو می شود چطور موقعیت را ارزیابی کند و راه حل مناسبی برای مشکلش پیدا کند و هیچ وقت نباید والدین راه حل های خودشان را به کودک تحمیل کنند، درک کردن والدین به کودک کمک می کند خودش راه حل مناسب را پیدا کند.

مهسا یزدی که در حوزه اختلالات روان پزشکی کودک و نوجوان تخصص دارد در گفت وگو با ایسنا با تعریف از هوش هیجانی بیان می کند: هوش هیجانی یعنی توانایی دریافت سریع هیجان، ارزیابی و ابراز هیجانات، فهمیدن و نیز مدیریت کردن آن و استفاده از اطلاعات هیجانی برای هدایت اعمال و افکار است.

وی با اشاره به راهکارهایی برای تقویت هوش هیجانی کودکان افزود: باید هیجانات مختلف به کودک در قالب بازی، قصه، نمایش، هیجاناتی مثل غم، خشم، ترس و شادی را آموزش بدهیم تا توانایی شناخت احساسات مختلف را پیدا کند.

اگر کودکی هیجانی را تجربه می کند به آن کودک در نام گذاری آن هیجان کمک کنیم تا بتواند برای آن هیجان اسم پیدا کند و احساسش را با کلمات بیان می کند.

یزدی با اشاره به اینکه تقویت هوش هیجانی باعث کاهش رفتارهای مسئله ساز یا همان پرخطر می شود اظهار کرد: والدین باید به کودک آموزش دهند؛


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت «هوش هیجانی» رفتارهای پرخطر کودک را کاهش می دهد

تقویت «هوش هیجانی» رفتارهای پرخطر کودک را کاهش می دهد