مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 12:172022-01-29اقتصادي

وضعیت اسفناک تفکیک پسماند در کشور


یک کارشناس محیط زیست با اشاره به شیوه های بازیافت زباله در کشور گفت: شیوه های بازیافتی در کشور اصلا شیوه های مناسبی نیست و از طریق مجاری غیرقانونی و دوره گردها و سازمان های سیاهی که شکل گرفته است، - انجام می شود و اگر به صورت سالم و خانگی انجام می شد مطمئنا می توانست نتیجه بهتری داشته باشد.

سهیل اولادزاد در گفت و با ایسنا درباره ظروفی که امکان بازیافت آن ها وجود دارد، اظهارکرد: امکان بازیافت زباله ها تا حدود بسیار زیادی به کیفیت زباله ارتباط دارد.

برای مثال ظروفی که چرب و روغنی و حاوی باقیمانده غذا قابلیت بازیافت ندارند و باید مراحل پاکسازی و تفکیک آن ها انجام سپس وارد مرحله بازیافت شوند.

وی افزود: بسیاری از زباله های خشک همچون پت ها، کاغذ، مقوا، آلومینیوم و باتری ها قابل بازیافت و بازگردانی هستند ولی با وجود همین تنوع بالایی که دارند در سبد زباله ای ما سهم کمی دارند و 70 درصد زباله ها مواد آلی و مواد غذایی و 30 درصد زباله های خشک و قابل بازیافت هستند و هریک از این 30 درصد سهم کمی دارند.

این کارشناس محیط زیست ادامه داد: به لحاظ اقتصادی موادی مانند آهن، آلومینیوم، باتری ها، لوازم کامپیوتر و ظروف نوشابه که جزو فلزات باشد، ارزش بالایی دارند و قیمت آن ها به صورت کیلوگرمی محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت اسفناک تفکیک پسماند در کشور

وضعیت اسفناک تفکیک پسماند در کشور