مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 11:422022-01-29اجتماعي

«دژمنده»شهر زیرزمینی، گنج رها شده!+فیلم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، هوا به حدی سرد است که دستمانمان یخ زده و پاهایمان توان راه رفتن ندارد، سر و صدایی نیست جز صدای زوزه دو سگ که از سردی هوا و گرسنگی به سمت هر گردشگر و مسافری حمله ور می شوند.

روستایی با سنگ فرش های بسیار زیبا که گویی بدون سکنه است؛ با اینکه در مرکز روستا هستیم، خبری از موجود زنده در آن نیست، حتی سگ هایی که صدای زوزه آن را می شنویم هم رویت نشده اند.

جلوتر می رویم و پس از مسجد محل به نقطه ای می رسیم که حتی سردتر از بقیه نقاط روستاست، عمق زیادی دارد و درختانش به خاطر سردی هوا یخ زده اند.

بسیار سخت می توان وارد این مکان شد، چرا که در زیر زمین روستا قرار دارد، نام این محل دژمنده است که در عمق زمین واقع شده است، در مورد عمق آن روایت ها مختلفی وجود دارد که تا 150 متر هم می رسد.

دژمنده که از جاذبه های تاریخی استان محسوب می شود، در زیر زمین واقع شده است و ورودی آن دارای دالان بلندی زیر زمینی است که اطاق های گوناگونی در آن وجود دارد و تصویر بازارچه و محله ای را در ذهن تداعی می کند.

نحوه قرارگیری این اتاق ها به شکلی است که به گفته اهالی در قدیم از آن به عنوان محل اختفا و یا جان پناه استفاده می شده است، هر چند که هیچ استنادی از هدف ساخت این دژ محکم در گذشته وجود ندارد، اما در ورودی آن درب سنگی بزرگی وجود دارد که به نظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«دژمنده»شهر زیرزمینی، گنج رها شده!+فیلم

«دژمنده»شهر زیرزمینی، گنج رها شده!+فیلم