مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 08:422022-01-29سياسي

استاد مطالعات سیاسی: ولایت فقیه از منظر امام خمینی، یک ایده تمدنی است


عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: امام خمینی ضمن توجه وافری که به اصل ولایت فقیه داشت، نگاه جدید و مبتنی با نیاز جامعه امروز مسلمین از آن به دست می دهد که در آن به تقابل و مبارزه با استعمار تأکید شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، قرن بیستم میلادی، عصر قَلَیان و تبلور اندیشه های سیاسی مختلف از مکاتب مادی و معنوی گوناگون بود.

در این بین، توجه به اسلام سیاسی و نظری کردن بُعد سیاسی اسلام با اتکا به منابع اصیل دینی و انطباق آن با مسائل روز جامعه مسلمین، موضوعی بود که در تاریخ معاصر، برخی از اندیشمندان مسلمان به آن اهتمام جدی ورزیدند.

  از سیّد ابوالأعلی مودودی در پاکستان تا سید قطب و حسن البنا در مصر، همگی به دنبال اندیشه های سیاسی نو و جدید، اما مبتنی بر اصول اسلامی بودند که در پرتو آن بتوان در عرصه عینیت جامعه آن را به کار گرفته و نه تنها به سامان داخلی جوامع اسلامی بپردازند که در برابر استکبار جهانی نیز یارای ایستادگی پیدا کرده و قدم در راه نظام نوینی از مناسبات سیاسی داخلی و خارجی مطابق با آموزه های اسلام بگذارند؛ اما در این بین تنها کسی که با پشتوانه قیام مردمی و داشتن نظریه ای جامع و کامل در ابعاد سیاست اسلامی توانست این اندیشه را از ساحت نظر عبور داده و به عرصه عمل و تجربه زیسته برسان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاد مطالعات سیاسی: ولایت فقیه از منظر امام خمینی، یک ایده تمدنی است

استاد مطالعات سیاسی: ولایت فقیه از منظر امام خمینی، یک ایده تمدنی است