مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 بهمن 1400 ساعت 12:322022-01-28سياسي

دولت باید علاوه بر وام، مشاوره رایگان ازدواج را هم در نظر بگیرد/ شش دلیل اصلی طلاق


رفیعی طلاق را از مبغوض ترین حلال ها دانست و گفت: در روایت داریم که خدا خانه ای که در آن عروسی واقع می شود را دوست دارد و خانه ای که در آن طلاق جاری می شود را دوست ندارد.

- ، حجت الاسلام ناصر رفیعی با اشاره به آیه 228 سوره بقره اظهار کرد: این آیه مربوط به بحث طلاق است که این آیه شروعی در بیان احکام طلاق است.

وی افزود: خداوند در این آیه می فرماید خانم هایی که طلاق می گیرند باید سه پاکی عده نگه دارند که حد اکثر آن 3 ماه است و ممکن است کمتر هم باشد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ما چند نوع طلاق داریم، گفت: یک نوع طلاق رجعی است که در این طلاق مرد قبل از انقضا عده می تواند رجوع کند و یک نوع طلاق هم باین است که دیگر امکان رجوع نیست و برای رجوع باید دوباره صیغه عقد خوانده شود؛ یک نوع طلاق هم طلاق خلع است که اگر زن تقاضای طلاق داشته باشد باید مالی را زن بدهد و مرد اگر راضی شد طلاق می دهد و یک طلاق هم مبارات است که هم زن از مرد و هم مرد از زن بدشان می آید که زن مهرش را می بخشد و مرد هم طلاق می دهد.

وی طلاق را از مبغوض ترین حلال ها دانست و گفت: در روایت داریم که خدا خانه ای که در آن عروسی واقع می شود را دوست دارد و خانه ای که در آن طلاق جاری می شود را دوست ندارد و امام صادق علیه السلام فرمودند در میان حلال ها هیچ چیزی منفورتر از طلاق نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت باید علاوه بر وام، مشاوره رایگان ازدواج را هم در نظر بگیرد/ شش دلیل اصلی طلاق

دولت باید علاوه بر وام، مشاوره رایگان ازدواج را هم در نظر بگیرد/ شش دلیل اصلی طلاق