مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 بهمن 1400 ساعت 09:522022-01-28بين الملل

باید به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه احترام گذاشت


سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در جلسه فوق العاده شورای امنیت که پنجشنبه به درخواست روسیه برای بررسی حمله داعش به زندان حسکه در شمال شرق سوریه برگزار شد، - اظهار کرد: آنچه امروز در الحسکه شاهد آن هستیم، نتیجه تداوم اشغال غیرقانونی بخش هایی از سوریه توسط نیروهای خارجی، از جمله امریکا است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، زهرا ارشادی گفت: تردد آزادانه گروه های تروریستی، از جمله اعضای داعش در سرزمین های تحت اشغال غیرقانونی نیروهای خارجی در سوریه و عراق و همچنین انتقال آنها به کشورهای دیگر، صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی را تهدید می کند.

نماینده ایران در سازمان ملل گفت: حمله اخیر به زندانی در الحسکه که داعش مسئولیت آن را در شمال شرق سوریه بر عهده گرفت، زنگ خطری است که بار دیگر نشان می دهد که داعش تحت حمایت برخی کشورها همچنان تهدیدی واقعی برای امنیت و ثبات منطقه است.

وی گفت: ایران از نزدیک تحولات شرق فرات به ویژه در استان الحسکه را زیر نظر دارد.

وی در ادامه گفت: حادثه الحسکه به وضوح نشان می دهد که نیروهای اشغالگر و متحدانش نتوانسته اند امنیت و نظم را در مناطق اشغالی برقرار کنند.

این به داعش کمک کرده است تا نفوذ خود را در منطقه گسترش دهد و در نتیجه زندگی غیرنظامیان ساکن در آن منطقه را به خطر بیندازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه احترام گذاشت

باید به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه احترام گذاشت