مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 بهمن 1400 ساعت 09:372022-01-28بين الملل

درگیری مجدد مسلحانه در مرزهای تاجیکستان و قرقیزستان


بر اثر درگیری مجدد در مرزهای تاجیکستان و قرقیزستان تعدادی از نیروهای نظامی و غیر نظامی دو کشور کشته و زخمی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در درگیری مسلحانه شب گذشته بین نیروهای مرزبانی تاجیکستان و قرقیزستان تعدادی از شهروندان دو کشور کشته و زخمی شدند.

بنابر بیانیه صبح امروز کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان، این درگیری در 27 ژانویه و تقریبا ساعت 18:40 دقیقه به وقت محلی در چهارراه زرفشان و محل سامانیان دهستان چارکوه شهر اسفره بین مرزبانان این کشور و قرقیزستان رخ داد.

طبق این بیانیه، در نتیجه درگیری از طرف تاجیکستان 10 نفر زخمی شدند (6 نظامی و 4 غیرنظامی) و 2 نفر غیرنظامی دیگر، از جمله عابدجان تویچی اف ، در  حیاط منزل خود و عبداللطیف شریف اف راننده آمبولانس بیمارستان شهر اسفره بر اثر اصابت خمپاره ای که از سوی قرقیزستان شلیک شده بود، کشته شدند.

مقامات ذیربط تاجیک همچنین از نقض حریم هوایی این کشور توسط پهپادهای قرقیزستان خبر داده و طرف مقابل را متهم به تلاش برای پنهان کردن اقدامات غیرقانونی خود و انتشار اخبار کذب و جعلی از طریق رسانه ها و منابع مختلف اینترنتی متهم کرده اند.

بنابر گزارش مقامات قرقیزستان، در این درگیری مسلحانه که هر دو طرف یکدیگر را در سر زدن آن متهم می کنند، 7 نظامی قرقیز نیز زخمی شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درگیری مجدد مسلحانه در مرزهای تاجیکستان و قرقیزستان

درگیری مجدد مسلحانه در مرزهای تاجیکستان و قرقیزستان