مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 بهمن 1400 ساعت 09:322022-01-28پزشكي

سرطان دهانه رحم، بیماری شایع این روزها/پنج راه ساده برای پیشگیری از ابتلا


کارشناسان تاکید می کنند، سرطان دهانه رحم که عنوان سومین سرطان شایع زنان را به خود اختصاص داده به سادگی قابل پیشگیری است و می توان از ابتلا به آن در امان ماند.

- گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس،  سرطان دهانه رحم که عنوان سومین سرطان شایع زنان را به خود اختصاص داده، به دلیل رشد غیرطبیعی سلول ایجاد می شود و این سلول ها می توانند در دیگر اعضای بدن گسترش یابند یا به آن ها حمله کنند.

در واقع زمانی که سلول های بیمار به تدریج رشد غیرطبیعی دارند تبدیل به سرطان می شود.

سرطان دهانه رحم یا سرطان آندومتر، بر اثر دلایل کاملا ناشناخته ای در بدن ایجاد می شود اما تحقیقات نشان می دهد که بعضی علائم و دلایل در میان زنان مبتلا به سرطان دهانه رحم مشترک بوده، بنابراین آگاهی از دلایلی که ریسک ابتلا به این سرطان را بالا می برد، می تواند در پیشگیری و درمان آن کمک کند.

در سراسر دنیا، سرطان دهانه رحم چهارمین عامل بیشترین موارد سرطان و همچنین چهارمین عامل بیشتر مرگ ها از سرطان در زنان است؛ براساس آمار موجود، در سال 2012، کارشناسان تخمین زدند که 528 هزار مورد سرطان دهانه رحم و 266 هزار مورد مرگ در نتیجه این بیماری رخ داده ؛ این عدد هشت درصد تمامی موارد ابتلا و مجموع تعداد مرگ از سرطان به شمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرطان دهانه رحم، بیماری شایع این روزها/پنج راه ساده برای پیشگیری از ابتلا

سرطان دهانه رحم، بیماری شایع این روزها/پنج راه ساده برای پیشگیری از ابتلا