مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 بهمن 1400 ساعت 08:372022-01-28سياسي

«جباراف»: چین نقش کلیدی در برقراری امنیت آسیای مرکزی دارد


چین برای تقویت امنیت آسیای مرکزی تلاش زیادی می کند و تاکنون برای توسعه اقتصادی-اجتماعی کشورهای منطقه کمک های بسیاری ارائه داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، سادیر جباراف رییس جمهور قرقیزستان در نشست سران کشورهای آسیای مرکزی و چین که به صورت مجازی برگزار شد، شرکت و سخنرانی کرد.

وی طی سخنانی در این نشست گفت: امروز در سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک با چین می توانیم با اطمینان سطح بالای روابط بین کشورهای منطقه را بر اساس مشارکت استراتژیک اعلام کنیم.

رییس جمهور قرقیزستان در سخنان خود اظهار داشت: نظم جهانی مدرن دوره ای از دگرگونی عمیق را سپری می کند و نیاز به هماهنگ کردن فعالیت ها در مسائل امنیت و ثبات منطقه ای، تقویت همکاری ها در عرصه های سیاسی، اقتصادی، تجاری و سایر حوزه های مهم زندگی دارد.

جباراف تاکید کرد: چین برای تقویت امنیت منطقه ای تلاش زیادی می کند و برای توسعه اقتصادی-اجتماعی کشورهای آسیای مرکزی کمک های بسیاری ارائه می دهد و ابتکاراتی برای هم زیستی هماهنگ و باثبات مطرح می کند.

وی یادآور شد که 30 سال گذشته، در ژانویه 1992، یک بیانیه مشترک در مورد برقراری روابط دیپلماتیک بین قرقیزستان و چین به امضا رسید که اصول احترام متقابل به حاکمیت و تمامیت ارضی، عدم تجاوز، عدم مداخله در امور داخلی، ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«جباراف»: چین نقش کلیدی در برقراری امنیت آسیای مرکزی دارد

«جباراف»: چین نقش کلیدی در برقراری امنیت آسیای مرکزی دارد