مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 بهمن 1400 ساعت 17:272022-01-27اقتصادي

ضرورت توسعه همکاری های اقتصادی آذربایجان شرقی با بنگلادش


استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم توسعه زمینه های همکاری استان با بنگلادش با محوریت صادرات و سرمایه گذاری تاکید کرد.

- ، عابدین خرم روز پنج شنبه در دیدار با سفیر بنگلادش در ایران، در محل استانداری با معرفی برخی از ظرفیت های استان، آمادگی فعالان اقتصادی و بخش خصوصی استان را برای همکاری با این کشور در بخش های مختلف اقتصادی و فرهنگی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی یکی از استان های مهم و تأثیرگذار ایران است، افزود: این استان دارای تاریخ و فرهنگ غنی بوده و شهر تبریز، تأثیرات بزرگی در جغرافیای ایران و منطقه داشته است.

خرّم با اشاره به اینکه تبریز و آذربایجان از لحاظ اقتصادی هم در سطح منطقه محوریت دارد، افزود: این استان ظرفیت های کم نظیری در حوزه های صنعت، معدن و کشاورزی دارد و در تولید محصولاتی مانند فولاد، مس، چرم، کفش، فرش، شیرینی و شکلات و محصولات گلخانه ای در کشور سرآمد است.

وی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی تبریز و بخش خصوصی استان جزو فعال ترین بخش های اقتصادی در کشور هستند که آمادگی همکاری در پروژه های مشترک سرمایه گذاری به ویژه تولید و صادرات محصولات مورد نیاز کشورهای مختلف را دارند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به ظرفیت های تاریخی و گردشگری استان اشاره کرد و گفت: تبریز به عنوان نقطه اتصال با کشورهای آسیای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت توسعه همکاری های اقتصادی آذربایجان شرقی با بنگلادش

ضرورت توسعه همکاری های اقتصادی آذربایجان شرقی با بنگلادش