مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 بهمن 1400 ساعت 11:322022-01-27سياسي

نیروی دریایی ارتش و سپاه، اقتدار و بزرگی ملت ایران را به جهان نشان می دهند


نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: دریانوردی در تاریخ ایران، فخری برای ملت بود، که نداجا این افتخار را دوباره احیاء کرده است.

- ایسنا/هرمزگان نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: دریانوردی در تاریخ ایران، فخری برای ملت بود، که نداجا این افتخار را دوباره احیاء کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده صبح امروز(هفتم بهمن ماه) در آیین بدرقه ناوگروه 80 عملیاتی آموزش رزمی نیروی دریایی ارتش جمهوری جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: در فقه اسلامی 2 عنوان و باب جهاد و مرابطه وجود دارد و به عنوان مکمل یکدیگر محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه این 2 باب در فضیلت ها مشترک هستند، عنوان کرد: در باب جهاد تعریفی مربوط به دوران جنگ رو در رو ارائه شده است.

در دورانی که حسب ظاهر صلح حاکم است، رزمندگانی باید از کیان اسلام و سرزمین حراست کنند؛ که به آن ها در فقه مرابطه اطلاق می شود.

یعنی مجاهدینی که مستقیم با دشمن درگیر نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه فضیلت ذکر شده برای جهاد و مرابطه در یک تراز است، ابراز کرد: می توان به مرابطین، مجاهدین نیز اطلاق کرد و می توان گفت که نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران جهاد را در عرصه های دریا معنا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروی دریایی ارتش و سپاه، اقتدار و بزرگی ملت ایران را به جهان نشان می دهند

نیروی دریایی ارتش و سپاه، اقتدار و بزرگی ملت ایران را به جهان نشان می دهند