مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 بهمن 1400 ساعت 10:422022-01-27سياسي

سنای قزاقستان کاهش اختیارات «نظربایف» را تصویب کرد


سنای قزاقستان امروز اصلاحاتی را تصویب کرد که بر اساس آن، ریاست مادام العمر «نورسلطان نظربایف» در شورای امنیت و مجمع مردم این کشور، لغو می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مجلس سنای قزاقستان امروز اصلاحاتی را تصویب کرد که بر اساس آن، ریاست مادام العمر نورسلطان نظربایف ، نخستین رییس جمهور و پیشوای ملت در شورای امنیت و مجمع مردم این کشور، لغو می شود.

لذت سلیمان ، نماینده مجلس سنای قزاقستان در این مورد گفت: سناتورها از تغییراتی در قانون حمایت کردند که بر اساس آن شورای امنیت و مجمع مردم قزاقستان باید به صورت رسمی توسط رییس جمهور اداره شود.

بنابر سخنان وی، همزمان سناتورها در جریان بحث و بررسی این لایحه اصلاحیه دیگری را انجام دادند و بدین ترتیب از قانون اولین رییس جمهور این نکته را که ابتکارات در زمینه های اساسی خارجی و داخلی با الباسی هماهنگ می شوند، را حذف کردند.

به این ترتیب، به گفته وی، سنا به طور مفهومی اصلاحات این قانون را تصویب کرد و تصمیم گرفت با این اصلاحیه آن را به مجلس بازگرداند.

قبل از این، نورسلطان نظربایف نخستین رییس جمهور و پیشوای ملت قزاقستان اختیارات ریاست مادام العمر در شورای امنیت و مجمع مردم این کشور را بر عهده داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنای قزاقستان کاهش اختیارات «نظربایف» را تصویب کرد

سنای قزاقستان کاهش اختیارات «نظربایف» را تصویب کرد